پخش زرشک خشک مرغوب

بعد از زعفران دومین محصول مشهور و پر طرفدار استان خراسان، زرشک می باشد. این میوه خوش رنگ و سرشار از ویتامین c علاوه بر زیبایی و طعم دهندگی، خواص گیاهی و درمانی بسیار دارد. بهترین و طولانی ترین روش نگهداری زرشک خشک شده می باشد این محصول را می توان سالیان سال در محلی خنک نگه داشت.

پخش زرشک خشک مرغوب

انواع روش های خشک کردن زرشک

انواع روش های خشک کردن زرشک	برای اینکه بتوانیم زرشک را طولانی مدت استفاده کنیم و فاسد نشود باید آن را خشک کنیم زرشک خشک شده را می توان در فریزر نگه داشت بدون آنکه فاسد و یا خراب بشود. خشک کردن زرشک انواع متفاوتی دارد‌؛

خشک کردن در سایه

خشک کردن در آفتاب

خشک کردن صنعتی 

  • در خشک کردن سایه باید در یک انباری یا اتاقی که هوا در آن گردش داشته و بدون نورآفتاب باشد. زرشک ها را با شاخه و برگ ها در انباری یا اتاق قرار داده و به مرور زمان زرشک ها خشک شده، وقتی زرشک خشک شد باید آن را از شاخه برگ ها جدا کنیم در زیر این شاخه ها ظرفی قرار داده که با تکان دادن شاخه ها زرشک خشک شده درون ظرف ریخته می شود.                                                   
  • روش دیگر خشک کردن زرشک، جلوی آفتاب می باشد که در این روش زرشک را باید از برگ و شاخه ی آن جدا کنیم و بشوییم وقتی شست وشوی زرشک تمام شد در حیاط پارچه ای پهن کرده و زرشک ها را روی پارچه به صورت یکنواخت ریخته تا زرشک خشک شود.      
  • یکی دیگر از روش خشک کردن زرشک به صورت صنعتی می باشد که برای تولید کنندگان زرشک و باغ ها از این روش استفاده می شود. در این روش باید یک اتاقکی که نور و هوا داشته باشد داربست چوبی نصب کرده و کف این اتاقک از سیمان یا کاهگل باشد. در این روش باید روی شاخه ی زرشک ها یک پارچه یا پلاستیکی نازک پوشانده شود تا از حشره ها در امان باشند.

فروش ارزان زرشک با کیفیت مناسب

فروش ارزان زرشک با کیفیت مناسب

بسته بندی در قیمت فروش زرشک تاثیر گذار است در فروش ارزان زرشک به دلیل اینکه به صورت عمده  فروخته می شود نسبت به فروش جزئی  مقداری ارزان تر است. ولی در هر دو بسته بندی از کیفیت بالایی برخوردار است. بدلیل اینکه زرشک یکی از محصولات اصلی ایران می باشد این محصول را به صورت عمده و با کیفیت بالا به قیمت ارزان به فروشگاه ها و بازارهای اروپایی و همسایه صادر می کنند.

زرشک به دونوع پفکی و سیاه به فروش می رود که  به غیر از استفاده در غذا خواص پزشکی بالایی دارد به خصوص در پیشگیری سرماخوردگی، افراد دیابتی، قلب و عروق و از آب زرشک هم برای تصفیه خون استفاده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن